دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه

برگزاری هفتمین همایش ملی کلاس های چندپایه

هفتمین همایش ملی کلاس های چندپایه امروز دوشنبه 24 آذر ماه 1404 در سالن همایش شهید سلیمانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان کرمانشاه، هفتمین همایش ملی کلاس های چندپایه امروز دوشنبه 24 آذر ماه 1404 در سالن همایش شهید سلیمانی برگزار شد. در ابتدای مراسم عظیم عظیمی ریاست دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه و رئیس همایش ضمن تبریک هفته پژوهش و خیر مقدم به مهمانان در بیان اهمیت و جایگاه تحقیق و پژوهش گفت: هر ملتی که بخواهد پیشرفت کند باید به بحث تحقیق و پژوهش اهمیت زیادی بدهد. انسان در طول تاریخ پیشرفت و توسعه امروز را مدیون پژوهشگران است. انسان همیشه به دنبال آرامش و آسایش، داشتن و داشته ها و پیشرفت و دانایی بوده است و این موارد محقق نمی شود مگر با تحقیق و پژوهش و لازم است ما معلمان در مدارس زمینه را برای پرورش دانش آموزان خلاق و دارای قوه تفکر انتقادی را فراهم کنیم تا دانش آموز در آینده جستجوگر و پژوهشگر بار آید.


مرزبان ادیب منش دبیر علمی همایش نیز ضمن خیر مقدم به مهمانان گفت: فرایند برگزاری هفتمین همایش ملی کلاس های چندپایه از اردیبهشت ماه امسال آغاز شد و پس از پایان مهلت ارسال مقالات، تعداد ۳۵۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد و از این تعداد ۲۴۰ مقاله در همایش امسال پذیرفته شدند. که تعداد مقالات پذیرفته شده به صورت پوستر ۱۹۰ مقاله و تعداد مقالات پذیرفته شده به صورت سخنرانی ۶۴ مقاله است. ادیب منش در ادامه هدف از برگزاری این همایش را توسعه آموزش علمی معلمان، حرفه ای سازی و بهسازی حرفه ای معلمان در کلاس های چند پایه دانست و عنوان کرد: بیشترین مقالات ارسالی به این همایش به ترتیب از استان های کرمانشاه، تهران و کردستان بودند و بیشترین موضوعات ارسالی به همایش نیز در زمینه هوش مصنوعی در کلاس های چند پایه، چالش های کلاس های چند پایه و مطالعات تطبیقی در کلاس های چند پایه بودند که مقالات برتر در مجله مطالعات تطبیقی تربیت معلم چاپ خواهد شد. 

 

در ادامه جلیل بالایی معاون توسعه منابع استانداری کرمانشاه ضمن ابراز خرسندی از حضور در این همایش وزین و تشکر از برگزاری آن گفت: شیوه زندگی انسان ها در گذشته با امروز متفاوت بود و امکانات و دسترسی های امروزی که الان وجود داد، در گذشته وجود نداشت. نسل گذشته تکلیف مدار بود و پدر و مادر، بزرگتر ها و معلمان برای ما حاجت بودند؛ اما اکنون منابع دسترسی به داده زیادتر شده است و نسل امروز با توجه به امکانات طالب حق و حقیقت هستند. جامعه ما امروز قدرت مقایسه دارد و می تواند سوالات اساسی خود را مطرح کند و لازم است همه ما باهم هماهنگ باشیم تا آموزش و پژوهش به یک امر عمومی تبدیل شود. سوال مبنای پژوهش است و باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود و ما باید این حق را به رسمیت بشمریم که پاسخگو باشیم.

 

بالایی در ادامه افزود: ما باید مهارت آموزی را به خصوص مهارت شنیدن را در خودمان تقویت کنیم. اگر شنیدن تقویت شود به ادبیات فهم و گفتگو با یکدیگر خواهیم رسید و با این رویه مشکلات و چالش های جامعه کم خواهد شد. مهربانی با مردم و شنیدن مشکلات آنها حق مردم است. مهربانی و محبت زمانی جایگاه خود را پیدا می کند که ما در مدرسه مهربانی را ترویج دهیم و بتوانیم خودمان را دوست بداریم و آنگاه می توانیم خدا را نیز دوست داشته باشیم. ما باید بتوانیم قدرت ارتباط گیری را در خودمان و دانش آموزان در مدرسه تقویت کنیم. مهارت دوست داشتن، سخن گفتن و ارتباط با یکدیگر مکمل یکدیگر هستند که باعث پیشرفت جامعه خواهد شد. 

 

در ادامه مراسم رضا یارویسی به عنوان سخنران ویژه همایش مطالبی را در باب پژوهش و کلاس‌های چندپایه بیان کرد. در این همایش مقاله بررسی چالش های دو زبانگی در مدارس چندپایه: تحلیل چندسطحی و راهکار نوین (با ارائه: رحمت الله ولد بیگی)، مقاله یادگیری همیارانه، راهبردی کارامد برای مدیریت و ارتقای یادگیری در کلاس های چندپایه (با ارائه: نورمحمد رضایی)، مقاله نقش هوش مصنوعی در بهبود وضعیت کلاس­های چندپایه (با ارائه: امیر عبدی پور)، مقاله چالش ­های نومعلمان فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان در کلاس های چندپایه (با ارائه: شکیبا سپنجی)، مقاله تحلیل نقش ابزارهای نوین هوش مصنوعی در رفع چالش‌های کلاس‌های چندپایه: یک مطالعه مروری – تحلیلی (با ارائه: بهنام رسولی)، مقاله تحلیل چالش های اجرای برنامه درسی واحد در کلاس های چندپایه و ارائه راهکار های بهبود آن (با ارائه: شیوا کرانی ) و مقاله ارائه چارچوبی منسجم برای راهبردهای یاددهی-یادگیری در کلاس‌های چندپایه:مطالعه‌ای مروری-اسنادی (با ارائه: علی میرزایی) برای حاضران در همایش ارائه داده شد.