نشست هماهنگی کارگروه اجرایی کانون ارزیابی شایستگی معلمی دانشگاه فرهنگیان
نشست هماهنگی کارگروه اجرایی کانون ارزیابی شایستگی معلمی دانشگاه فرهنگیان با مدیر کل آموزش و پرورش استان دوشنبه ۱۶ تیرماه ۱۴۰۴ در سالن جلسات پردیس شهید رجایی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه؛ نشست هماهنگی کارگروه اجرایی کانون ارزیابی شایستگی معلمی دانشگاه فرهنگیان دوشنبه ۱۶ تیرماه ۱۴۰۴ با حضور سلیمان محبی مدیر کل آموزش و پرورش استان، عظیم عظیمی ریاست دانشگاه فرهنگیان استان، سیده مرضیه قویدل ریاست پردیس شهید صدوقی، سر ارزیابان و ارزیابان کانون های ارزیابی شایستگی های معلمی داوطلبان ورود به دانشگاه فرهنگیان در سالن جلسات پردیس شهید رجایی برگزار شد.
در ابتدای نشست عظیم عظیمی ریاست دانشگاه ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین علیه السلام و عرض خیر مقدم؛ به اهمیت کار کانون های ارزیابی اشاره کرد و گفت: کار ارزیابی بسیار مهم است و ما باید با قضاوت عادلانه بهترین داوطلبان را برای ورود به دانشگاه فرهنگیان انتخاب کنیم. عظیمی در ادامه با اشاره به احادیث دینی در خصوص توجه به حقالناس و توصیه های ائمه اطهار علیهم السلام گفت: خداوند در بسیاری از موارد با توبه کردن انسان از حق خود می گذرد اما حق الناس با توبه کردن فرد هم بخشیده نمیشود.
سلیمان محبی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز ضمن تسلیت شهادت امام حسین علیه السلام و یاران باوفایش خطاب به ارزیابان دانشگاه فرهنگیان گفت: اهمیت کار آموزش و پرورش در جامعه بسیار مهم است. آموزش و پرورش یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در پیشرفت و توسعه جامعه محسوب میشود؛ زیرا این معلمان هستند که آینده سازان کشور را تربیت می کنند و در این میان معلم نقش اساسی را در شکلگیری شخصیت و آینده تحصیلی دانشآموزان دارد. محبی در ادامه با اشاره به اهمیت کار معلمی در جامعه گفت: کسی می تواند معلم خوب را انتخاب کند که خود معلم خوب و شایسته ای باشد و این در عمل مشخص خواهد شد. لازم است در آینده با انجام تحقیقات علمی، عملکرد ارزیابان سنجیده شود تا هر سال شاهد حضور ارزیابان بهتر و قوی تری در فرایند ارزیابی داوطلبان ورود به دانشگاه فرهنگیان باشیم.
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ضمن تشریح شیوه جدید ارزیابی داوطلبان ورود به دانشگاه فرهنگیان گفت: طرح جدید ارزیابی، شیوه عملکرد بهتری است که در سال های اخیر جایگزین شیوه قدیمی شده است و در آن تاثیر سلیقه شخصی ارزیابان کمتر شده است و داوطلبان با عملکرد آنها و با کدگذاری به شیوه ای علمی و استاندارد سنجیده خواهند شد. سلیمان محبی در ادامه فرایند ارزیابی تکمیلی داوطلبان ورود به دانشگاه فرهنگیان کاری تخصصی دانست و افزود: در این فرایند تجربه ارزیاب بسیار مهم است و ارزیاب باتجربه میتواند دید بهتری نسبت به داوطلبان داشته باشد تا ارزیابی صحیح تری را انجام دهد. ارزیابی داوطلبان باید در حوزه های عمومی، تخصصی و حرفه ای انجام شود تا بهترین ها برای شغل معلمی شناسایی شوند. داوطلب انتخاب شده باید ویژگی ها و شایستگی های "معلمی" را داشته باشد تا دانش آموزان در مدرسه فرد را به عنوان معلم بپذیرند و از او الگوبرداری کنند.
محبی در ادامه با اشاره به معلمان بزرگ و موفق استان، خطاب به ارزیابان دانشگاه فرهنگیان گفت: نداشتن نگاه سیاسی به داوطلبان و توجه نکردن به قومیت ها بسیار مهم و مورد انتظار است. انسان عاقل، شایسته، با اصالت، توانمند، دلسوز و متعهد به شغل معلمی را معیار انتخاب قرار دهید تا با شایسته گزینی معلمان بتوانیم کمبود های آموزشی، فرهنگی، تربیتی و اجتماعی استان را جبران کنیم.
در پایان سر ارزیابان نکات لازم در خصوص ارزیابی تکمیلی هماهنگ را برای ارزیابان بیان کردند.