برگزاری ششمین همایش ملی کلاس های چندپایه (PCK) به میزبانی دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه
ششمین همایش ملی کلاس های چندپایه (PCK) سه شنبه 7 اسفند 1403 به میزبانی دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه و در سالن شهید سلیمانی پردیس شهید رجایی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه، ششمین همایش ملی کلاس های چندپایه امروز سه شنبه ۷ اسفند ماه ۱۴۰۳ در سالن همایش شهید سلیمانی برگزار شد. در ابتدای مراسم عظیم عظیمی سرپرست دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه و رئیس همایش ضمن خیرمقدم به مهمانان در بیان اهمیت تحقیق و پژوهش گفت: انسان در طول تاریخ پیشرفت و توسعه امروز را مدیون پژوهشگران است. انسان همیشه به دنبال آرامش و آسایش، داشتن و داشتهها و پیشرفت و دانایی بوده است و این موارد محقق نمیشود مگر با تحقیق و پژوهش و لازم است ما (معلمان) در مدارس زمینه را برای پرورش دانشآموزان خلاق و دارای قوه تفکر انتقادی را فراهم کنیم تادانش آموز در آینده جستجوگر و پژوهشگر بار آید. عظیمی در ادامه به نقش همایش های pck در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: دانش و محتوا باید در حوزه تعلیم و تربیت رصد شود. همایش های pck مختص معلمان است و معلم باید با دست توانا و فکر پویای خود و با انجام پژوهش توسعه پیدا کند. هدف از برگزاری ششمین همایش ملی کلاس های چندپایه نیز حضور معلمان و دانشجو معلمان در این عرصه است.
در ادامه امیر مرادی دبیر علمی همایش ضمن خیر مقدم به مهمانان گفت: پژوهش و پژوهشگری باعث رسیدن به پاسخ ها می شود و با تحقیق می توان چالش های کلاس های چندپایه را شناسایی و برطرف کرد. این همایش فرصت مناسبی برای نظرورزی و تعامل علمی صاحب نظران در ارتباط با کلاس های چند پایه با نیازهای جامعه، خانواده ها و معلمان و دانش آفرین و آمادگی برای تولید محتوای ناظر به تغییرات آینده را فراهم کرد. در ادامه مرادی به ارائه گزارشی از تعداد مقالات ارسال شده به ششمین همایش ملی کلاس های چند پایه پرداخت و گفت: تعداد کل مقالات ارسال شده به همایش 405 مقاله، تعداد کل مقالات پذیرفته شده 340 مقاله، تعداد کل مقالات پذیرفته شده به شکل سخنرانی 84 مقاله، تعداد کل مقالات پذیرفته شده به شکل پوستر 256 مقاله و تعداد کل مقالات پذیرفته نشده 65 مقاله بوده است. مرادی در ادامه ضمن تشکر از کمیته داوران افزود، تعداد داوران این همایش 23 داور از چهار استان بودند که در امر داوری مقالات با ما همکاری داشتند.
در ادامه مراسم ابوالفضل بختیاری نماینده و ناظر سازمان مرکزی بهعنوان سخنران همایش مطالبی را در باب پژوهش و کلاسهای چندپایه بیان کرد. در این همایش مقاله تحلیل و واکاوی مفهوم مدیریت کلاس درس و عوامل تاثیرگذار برآن، بر اساس تجارب زیسته معلمان کلاسهای تکپایه و چندپایه و انطباق آن با عناصر برنامه درسی (با ارائه: دکتر جواد جهان)، مقاله روایت پژوهی تجارب تدریس در کلاسهای چندپایه (مورد مطالعه شهرستان سنندج)(با ارائه: دکتر رشید احمدی فر)، مقاله فرصتها و تهدیدهای دادهایسازی در آموزش (با ارائه: دکتر سعید فرمانی) و مقاله چالشها و استراتژیهای کلاسهای چند پایه از منظر عدالت آموزشی (با ارائه: دکتر عادل سلیمانی) برای حاضران در همایش ارائه داده شد.