دکتر مرزبان ادیب منش

استادیار و عضو هیات علمی پردیس شهید رجایی
به نام خدا
رزومه دکتر مـرزبـان ادیب مـنش (استادیار پایه 7 گروه علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان)
پست الکترونیک : marzbaneadib@yahoo.com
Ì الف) مدارک تحصیلی:
دکتری علوم تربیتی/مطالعات برنامه درسی/دانشگاه اصفهان.
- کارشناسی ارشد علوم تربیتی/مطالعات برنامه درسی/ دانشگاه خوارزمی تهران .
- کارشتاسی علوم تربیتی/ مدیریت و برنامه ریزی / تربیت معلم کرمانشاه.
- کاردانی امور تربیتی/ مرکز تربیت معلم شهید مقصودی/همدان .
Ìب) سوابق آموزشی/تحصیلی:
- عنوان رساله دکتری:تبیین ابعاد و مولفه های برنامه درسی معنوی و امکان سنجی اجرای آن از دیدگاه اساتید و مدیران در دانشگاه فرهنگیان / نمره رساله: 20/ 19معدل دکتری (بدون احتساب نمره پایان نامه): 01/18
- کارشناسی ارشدعلوم تربیتی/مطالعات برنامه درسی/ دانشگاه خوارزمی تهران /1389
- عنوان پایان نامه ارشد: امکان سنجی اجرای برنامه ریزی درسی مجور در دبیرستانهای شهرکرمانشاه / نمره پایان نامه: 19 / معدل کارشناسی ارشد:42/18 .
- رشته تحصیلی و محل اخذ کارشتاسی: علوم تربیتی/ مدیریت و برنامه ریزی / تربیت معلم کرمانشاه1383.
- رشته تحصیلی و محل اخذ کاردانی : امور تربیتی /مرکز تربیت معلم شهید مقصودی/ همدان1380.
-
پ) موفقیت ها و جوایز علمی :
- پژوهشگر برگزیده کشوری دانشگاه فرهنگیان (نفر اول کشوری) و معرفی به عنوان پژوهشگر جوان برگزیده کشوری1402-1403.
- مدیر گروه نمونه کشوری، ( نفر اول کشوری )1401-1402.
- دبیر هم اندیشی نمونه کشوری دانشگاه فرهنگیان ( نفر اول کشوری) 1402
- " رساله دکتری برگزیده کشوری" در جشنواره دکتر شریعتمداری 1397
- مقام سوم کشوری در ارزیابی درونی گروه های آموزشی1401
- نفراول کارشناسی ارشد و معرفی به عنوان استعداد های درخشان دانشگاه خوارزمی درسال1389
- نفر دوم دکتری و معرفی به عنوان استعداد های درخشان دانشگاه اصفهان 1396
- پژوهشگر برتر آموزش و پرورش استان کرمانشاه در سال1391
- پژوهشگر برتر دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه در سال 1393
- کسب عنوان " کتاب برگزیده" در سطح استانی، دانشگاه فرهنگیان 1397
- پژوهشگر برتر دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه در سال 1397
- پژوهشگر برتر دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه در سال 1401
- معلم نمونه استانی در سال1390
- معلم نمونه منطقه ای در سال 1389
ت) فعـالیت های پـژوهـشی :
الف) مـقـالات علـمی- پژوهـشی:
1-ادیب منش ، م ،علی عسکری، م؛ موسی پور، ن(1390). امکان سنجی اجرای برنامه ریزی درسی مدرسه محور در دبیرستان های شهر کرمانشاه ؛ مجله علمی- پژوهشی پژوهش های برنامه درسی دانشگاه شیراز. 1(2)، 81-104.
2-ادیب منش ، م، محمدی، ز، نوری، ا، آلبوکردی، س(1392). رابطه پنج عامل بزرگ شخصیت و سبک رهبری با بهره وری خدمات مدیران آموزشی شهرستان اسلام اباد غرب؛ مجله علمی- پژوهشی مطالعات روانشناسی دانشگاه الزهرا. 9(35)، 102-83.
3-ادیب منش ، مرزبان،(1392). رابطه ی سبک های هویت، شادکامی و بهزیستی روان شناختی در دانشجویان دانشگاه خوارزمی. مجله علمی پژوهشی دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی دانشگاه خوراسگان، 14(1)، پیاپی(51).82-72.
4-میر دریکوند، ف ؛ حاجی حسین نژاد، غ ؛ علی عسکری، م، ادیب منش ، م (1394). بررسی تأثیر روش تدریس فعال بر عملکرد تحصیلی دانش-آموزان در درس علوم پایه سوم راهنمایی شهر اندیمشک: مجله علمی پژوهشی پژوهش های برنامه درسی خوراسگان، 12 (47)، 132-144.
5-ادیب منش ، م، نصر، ا(1395). ملاحظات روش شناسی پژووهش های برنامه درسی در ایران و آمریکا: مجله علمی پژوهشی مطالعات برنامه درسی ایران. 10(40)، 120-95 .
6-ادیب منش ، مرزبان، پروانه، ف(1394). تحلیل محتوای کتابهای درسی تاریخ مقطع متوسطه(رشته های علوم پایه) از منظر ترسیم هویت دینی از سال 58تا 92 ه.ش : فصلنامه پژوهش های برنامه درسی دانشگاه شیراز، 5(2)، 97-120.
7-ادیب منش ، مرزبان، لیاقتدار، م؛ نصر، ا (1396). بررسی توان اجرایی برنامه درسی معنوی در دانشگاه فرهنگیان از دیدگاه اساتید و مدیران، فصلنامه علمی پژوهشی پژوهش در مسایل تعلیم و تربیت اسلامی دانشگاه امام حسین، 25(36) ،135-105.
8-ادیب منش ، م؛ لیاقتدار ،م ؛ نصر، ا (1397). تبیین ابعاد و مولفه های برنامه درسی معنوی و تحلیل آن براساس منابع و متون مرتبط با برنامه درسی معنوی، دو فصلنامه علمی پژوهشی تربیت اسلامی قم، 13(27) ،.84-61.
9-ادیب منش ، مرزبان، لیاقتدار، م؛ نصر، ا (1396). بررسی میزان دانش، نگرش و مهارت مدرسان و مدیران و امکانات موجود در اجرای برنامه درسی معنوی (مورد مطالعه: دیدگاه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان)، دو فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات برنامه درسی آموزش عالی،8(16)، 118-89.
10-خاصه، ع؛ ادیب منش، م(1398). بررسی خدمات جنبی در کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه و نقش آنها در جذب و نگهداشت کودکان و نوجوانان، فصلنامه علمی- پژوهشی تحقیات اطلاع رسانی و کتابخانه های عمومی، 25(1).178-153.
11-جهان، ج؛ ادیب منش ، م (1396). تبیین و تحلیل عناصر و مولفه های برنامه درسی عمل فکورانه(عمل گرای شوابی) براساس منابع و اسناد معتبر علمی، فصلنامه پژوهش های کیفی در برنامه درسی ،2(6).42-1.
12- ادیب منش ، مرزبان(1399). الگوی طراحی برنامه درسی انسان گرا. چاپ در دانشنامه ایرانی برنامه درسی، انتشار برخط.
13- ادیب منش ، مرزبان(1399). آشنایی با فیلیپ فینیکس، چاپ در دانشنامه ایرانی برنامه درسی چاپ در دانشنامه ایرانی برنامه درسی، انتشار برخط.
14- محمدی، ی- ادیب منش ، م (1398). تحلیل محتوای کتاب فیزیک پایه دهم با استفاده از نظریه نمایش اجزای دیوید مریل، فصلنامه علمی پژوهشی جامعه شناسی آموزش و پرورش، 12، 80-91.
15- ادیب منش ، مرزبان(1400). الگوی طراحی برنامه درسی یادگیرنده محور، چاپ در دانشنامه ایرانی برنامه درسی چاپ در دانشنامه ایرانی برنامه درسی، انتشار برخط.
16- ادیب منش ، مرزبان (1399).تحلیل و تبیین مبانی فلسفی مؤلفه ها ی برنامه درسی معنوی در دوره ابتدایی و متوسطه، فصلنامه علمی پژوهشی علوم تربیتی از دیدگاه اسلام، 8(15).267-244.
17- پرویزی، ا؛ زمانی، ص، ادیب منش، م(1400). تبیین ابعاد و مؤلفههای هنر و زیبایی شناسی و تحلیل آن بر اساس آثار دیویی، فصلنامه مطالعات برنامه درسی، 60، 99-126.
18- ادیب منش ، مرزبان (1399). ارزیابی دو فصلنامه مطالعات برنامه درسی در آموزش عالی با رویکرد تحلیل محتوا، مجله علمی پژوهشی مطالعات برنامه درسی آموزش عالی، 99،20-118 .
19- ادیب منش ، م؛ صدر، آ(1400).طراحی الگوی مطلوب برنامه درسی ارتقای مهارتهای زندگی دانشآموزان دوره ابتدایی/ فصلنامه مطالعات برنامه درسی. 62، 223-255.
20-ادیب منش، م، همتی، ع؛ نامداری، م(1401). آسیب شناسی وضعیت موجود برنامه معلم پژوهنده و ارائه راهکارهایی جهت تقویت و گسترش آن در نظام آموزش و پرورش ایران ، مجله پژوهش های برنامه درسی خوراسگان، 75، 113-130.
21-ادیب منش، مرزبان(1402). طراحی و اعتبار بخشی الگوی برنامه درسی معنوی در دانشگاه فرهنگیان، مجله مطالعات برنامه درسی آموزش عالی،26، 161-188.
22- پرویزی، ا؛ زمانی، ص، ادیب منش، م(1402).طراحی و تبیین الگوی برنامه درسی تربیت زیبایی شناسی در دانشگاه فرهنگیان، فصلنامه مدیریت آموزشگاهی دانشگاه فرهنگیان.3(32)، 742-719.
23- ادیب منش، مرزبان(1401). بررسی تجربۀ زیستۀ معلمان دورۀ ابتدایی و متوسطه از چالشهای تدریس در فضای مجازی و ارائۀ راهکارهایی به منظور ارتقاء مهارت معلمان در فضای مجازی، مجله پژوهش های برنامه درسی خوراسگان،70، 60-75.
24-ادیب منش، مرزبان(1401). بررسی چالش های تحقق اجرای برنامه ریزی درسی مدرسه محور در نظام آموزشی ایران، مجله پژوهش های برنامه درسی شیراز، 33، 24-33.
25=نوری، م؛ ادیب منش ، م؛ مرادی، ا؛ صیادی، ی (1402). تجربه زیسته مدیران دانشگاه فرهنگیان از تعالی سازمانی (مورد مطالعه: دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه، کردستان و همدان). فصلنامهی علمی – پژوهشی مطالعات مدیریت راهبردی. (پذیرش شده - نمایه و انتشار: پاییز 1402).
26-ادیب منش، مرزبان (1402). کیفیت سنجی برنامه درسی بازنگری شده رشته علوم تربیتی )آموزش ابتدایی( دانشگاه فرهنگیان (مورد مطالعه: استان کرمانشاه(، مجله علمی مطالعات سیاست گذاری تربیت معلم، 5(2).
27-ادیب منش، مرزبان(1403). تبیین مولفه های شایستگی و اثربخشی نومعلمان: غیر از ماده 28، مجله علمی پژوهشی نظریه و عمل، در نوبت چاپ.
28- ملک زاده، ع؛ موسوی، ف، ادیب منش، م (1403). تاثیر آموزش مدیریت هیجان بر نگرش های ناکارامد و فرسودگی شغلی معلمان، فصلنامه غلمی پژوهشی مهارت های روان شناسی تربیتی. در نوبت چاپ.
29- ادیب منش ، مرزبان، (1403). مطالعه تطبیقی برنامه درسی آموزش فناوری دوره متوسطه در کشورهای مالزی، فنلاند ، آمریکا ، استرالیا، به منظور ارائه الگوی برنامه درسی آموزش فاوا در دوره متوسطه در ایران: در نوبت چاپ در فصلنامه علمی پژوهشی فناوری برنامه درسی دانشگاه بیرجند.
Ì پ) مـقـالات علمی ترویجی
-ادیب منش، مرزبان (1402) .تبیین آسیبهای حوزه تربیت دینی مدارس و ارائه راهبردها و راهکارهای مناسب، مجله علمی پژوهش در آموزش معارف و تربیت اسلامی. 4(1)، 46-33.
-ادیب منش، مرزبان (1399). امکان سنجی اجرای برنامه درسی دانشگاه محور در دانشگاه فرهنگیان، مجله علمی ترویجی آموزش پژوهی،6(4) (24). 86-67.
-ادیب منش، مرزبان (1402). بررسی وضعیت مهارتهای زندگی دانش آموزان در دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان و مدیران شهرکرمانشاه مجله علمی ترویجی پویش در آموزش علوم انسانی،6(4)، 57-44.
-ادیب منش، م، پرویزی، ا (1402) زیبایی شناسی و هنر از دیدگاه جان دیویی و اشارات تربیتی آن برای نظام تعلیم و تربیت اسلامی ایران، مجله علمی ترویجی پویش در آموزش علوم انسانی،8(4)، 72-45.
-ادیب منش، مرزبان (1402) کیفیت سنجی برنامه درسی بازنگری شد ه رشته علوم تربیتی )آموزش ابتدایی( دانشگاه فرهنگیان (مورد مطالعه: استان کرمانشاه( مجله علمی مطالعات سیاست گذاری تربیت معلم، 5(2).78-61.
-ادیب منش، مرزبان (1402) .اثربخشی آﻣﻮزش ﻣﺴﺌﻮﻟﻴﺖ ﭘﺬﻳﺮی ﺑﻪ ﺷﻴﻮه واﻗﻌﻴﺖ درﻣﺎﻧﻲ بر بحران هویت دانش آموزان دختر اسلام اباد غرب، مجله علمی ترویجی پویش در آموزش علوم انسانی،2(30)،36-19.
Ì ت) مقالات ارائه شده در همایش ها :
مقالات همایش بین المللی
- ادیب منش، مرزبان(1390). مطالعه تطبیقی برنامه درسی آموزش فناوری در ایران با کشورهای ژاپن و مالزی، اولین همایش بین المللی آموزش علوم و فناوری با تاکید بر جهان اسلام/ جزیره کیش، ایران.
- ادیب منش، مرزبان(1392). ارائه الگویی جهت ارزیابی کیفیت یادگیری الکترونیکی در آموزش عالی/ یادگیری الکترونیکی/ دانشگاه علوم پزشکی شیراز / ایران.
- ادیب منش، مرزبان(1392). اصول طراحی محیط و محتوای یادگیری الکترونیکی ، یادگیری الکترونیکی- دانشگاه علوم پزشکی شیراز/ ایران.
- ادیب منش، مرزبان(1392). تدوین و اعتباریابی الگوی بهره گیری مطلوب از فناوری های نوین در تعلیم و تربیت/ یادگیری الکترونیکی/ دانشگاه علوم پزشکی شیراز/ سطح بین المللی، ایران.
- ادیب منش، مرزبان(1393). ضرورت توجه به رویکرد آموزش چندفرهنگی دربازنگری برنامه های درسی علوم انسانی دانشگاه ها، کیفیت در برنامه درسی آموزش عالی، دانشگاه آزاد خوراسگان- اصفهان، ایران.
- ادیب منش، مرزبان(1393). برنامه درسی آموزش فلسفه به کودک از منظر فیلسوفان تحلیلی ، فلسفه تعلیم و تربیت در عمل- دانشگاه خوارزمی تهران ،ایران.
- ادیب منش، مرزبان(1393). بررسی نقش رویکرد بین رشته ای در بازنگری برنامه درسی علوم انسانی درآموزش عالی 1393/ کیفیت در برنامه درسی آموزش عالی دانشگاه آزاد خوراسگان- اصفهان، ایران.
- ادیب منش، مرزبان(1393). بررسی قابلیت اجرایی"برنامه ریزی درسی دانشگاه محور"در دانشگاه فرهنگیان از دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه فرهنگیان /کیفیت در برنامه درسی آموزش عالی/ دانشگاه آزاد خوراسگان- اصفهان، ایران.
- ادیب منش، مرزبان (1393). کیفیت برنامه های درسی دانشگاه فرهنگیان در ایران : مطالعه تطبیقی با کشورهای آمریکا و ژاپن/کیفیت در برنامه درسی آموزش عالی، دانشگاه آزاد خوراسگان- اصفهان، ایران.
- ادیب منش، مرزبان(1393). بومی سازی یا بین المللی کردن آموزش عالی؛یک جستار نظرورزانه با تاکید بر مفهوم کیفیت برنامه درسی/کیفیت در برنامه درسی آموزش عالی، دانشگاه آزاد خوراسگان- اصفهان، ایران.
- ادیب منش، مرزبان(1393). مطالعه نقش کیفیت تدریس اساتید دانشگاه بر رشد روحیه علمی دانشجویان،کیفیت در برنامه درسی آموزش عالی- دانشگاه آزاد خوراسگان- اصفهان، ایران.
ادیب منش، مرزبان(1401). بررسی تطبیقی شیوه جذب دانشجو رشته آموزش ابتدایی در مراکز تربیت معلم ایران با کشورهای فنلاند و سنگاپور، سومین کنفرانس بین الملل آموزش و پرورش تطبیقی، بابلسر، ایران.
ادیب منش، مرزبان(1401). مقایسه تطبیقی برنامه درسی کارورزی تربیت معلم در کشورهای؛ فنلاند، سنگاپور، آمریکا، با دانشگاه فرهنگیان ایران، سومین کنفرانس بین الملل آموزش و پرورش تطبیقی، بابلسر، ایران.
ادیب منش، مرزبان(1402). بررسی تاثیر فناوری های نوین در برنامه درسی دانشگاه فرهنگیان، اولین همایش بین المللی و پنجمین همایش تربیت معلم، مشهد، ایران.
ادیب منش، مرزبان(1402). مطالعه تطبیقی و نظام مند برنامه درسی آموزش تربیت معلم در کشورهای سنگاپور، فنلاند و ایران، اولین همایش بین المللی و پنجمین همایش تربیت معلم ، مشهد، ایران .
مقالات ارائه شده در همایش های ملی:
- ادیب منش، مرزبان(1389)، جایگاه برنامه درسی در نظریه انتقادی، چالش ها و تعامل ها، اولین همایش ملی فلسفه تعلیم و تربیت چالش ها و چشم اندازها/ دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.
- ادیب منش، مرزبان(1389) بررسی اندیشه های تربیتی حضرت امام خمینی(ره) در حوزه تربیت، اولین همایش ملی فلسفه تعلیم و تربیت چالش ها و چشم اندازها/ دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.
- ادیب منش، مرزبان(1390). بررسی وضعیت و تاثیر فاوا در نظام تعلیم و تربیت ایران ، دومین همایش ملی تعلیم وتربیت در ایران و نسبت آن با فلسفه های جدید/ دانشگاه خوارزمی ، تهران، ایران.
- ادیب منش، مرزبان(1391). مطالعه تطبیقی برنامه درسی آموزش فناوری در تربیت معلم ایران با کشورهای انگلستان و مالزی ، نقش دانشگاه فرهنگیان در تربیت انسان دانایی محور، دانشگاه فرهنگیان گلستان ، ایران.
- ادیب منش، مرزبان(1391). بررسی تطبیقی برنامه درسی آموزش علوم در ایران و مقایسه آن با کشورهای منتخب به منظور ارائه راهکارهای برای بهبود برنامه درسی آموزش علوم در ایران، همایش اسلام و آموزش علوم/ دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، تهران، ایران.
- ادیب منش، مرزبان (1391). بررسی اهداف ضمنی آموزش علوم در دوره ابتدایی از منظر انطباق با ارزش ها و نگرش های اسلامی، همایش اسلام و آموزش علوم، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، تهران، ایران.
- ادیب منش، مرزبان(1391). بررسی تطبیقی برنامه درسی تربیت معلم در ایران با کشورهای فرانسه و ژاپن به منظور ارائه الگوی استانداری برای تربیت معلم در ایران، اولین همایش رسالت معلم در چشم انداز ایران، دانشگاه فرهنگیان بابل، ایران.
- ادیب منش، مرزبان(1392). بررسی دیدگاه پست مدرنیسم درباره ارتباط فاوا با تعلیم و تربیت، مبانی فلسفی تحول در نظام آموزشی، دانشگاه فردوسی مشهد، ایران.
- ادیب منش، مرزبان(1393). جایگاه مبانی روان شناسی برنامه درسی در آموزش متوسطه، اولین همایش تعلیم و تربیت و دانشگاه فرهنگیان، کرمانشاه، ایران.
- ادیب منش، مرزبان(1393). بررسی تطبیقی برنامه درسی آموزش فناوری تربیت معلم در ایران با کشورهای منتخب به منظور ارائه یک الگوی مطلوب برنامه فاوا در دانشگاه فرهنگیان، تعلیم و تربیت و دانشگاه فرهنگیان/ کرمانشاه/ ایران .
- ادیب منش، مرزبان(1393). بررسی فرصت ها و تهدیدهای فناوری حضور فناوری های نوین تعلیم و تربیت، فناوری های نوین تعلیم و تربیت، اصفهان، ایران
- ادیب منش، مرزبان(1394). بررسی برنامه درسی دانشگاه فرهنگیان از نظر میزان انطباق با رویکرد تربیت معلم پژوهش محور، همایش انجمنمطالعات برنامه درسی- دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.
- ادیب منش، مرزبان(1395). تحلیل محتوای کتاب درسی مطالعات اجتماعی پایه اول دوره متوسطه برای تعیین جایگاه مولفه های فرهنگی، همایش فرهنگ و برنامه درسی، دانشگاه بوعلی، همدان، ایران.
- ادیب منش، مرزبان(1395). بررسی وضعیت آموزش چندفرهنگی در برنامه های درسی دانشگاه فرهنگیان، همایش فرهنگ و برنامه درسی، دانشگاه بوعلی، همدان، ایران.
- ادیب منش، مرزبان (1396). رویکرد "تربیت معلم پژوهش محور" در برنامه درسی دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه شیراز، ایران
- ادیب منش، مرزبان(1397) . مبانی فناوری برنامه درسی در دانشگاه فرهنگیان، همایش انجمن مطالعات برنامه درسی ایران،دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران.
- ادیب منش، مرزبان(1397). رویکرد معنوی و برنامه درسی در دانشگاه فرهنگیان، همایش انجمن مطالعات برنامه درسی ایران،دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران.
- ادیب منش، مرزبان(1399). تبیین اجمالی رویکرد معنوی در برنامه درسی؛ یک مطالعه کیفی/ پنجمین کنفرانس رویکرد نوین در آموزش و پژوهش، مازندران، ایران.
- ادیب منش، مرزبان (1399). تحلیل محتوای کتاب علوم تجربی پایه چهارم ابتدایی براساس روش ویلیام رومی. پنجمین کنفرانس رویکرد نوین در آموزش و پژوهش، مازندران، ایران.
. ادیب منش، مرزبان(1400). بررسی میزان همسویی برنامه درسی آموزش علوم دوره ابتدایی با عناصر پنج گانه برنامه درسی ملی، ششمین کنفرانس رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش، مازندران ، ایران.
ادیب منش، مرزبان(1400). بررسی تطبیقی شیوه جذب دانشجو رشته آموزش ابتدایی در مراکز تربیت معلم ایران با کشورهای فنلاند و سنگاپور، ششمین کنفرانس رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش، مازندران، ایران
ادیب منش، مرزبان(1401). بررسی مبانی روان شناختی در سند برنامه درسی ملی، هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش، مازندران ،ایران .
ادیب منش، مرزبان(1401). کاربرد نظریه یادگیری گشتالت در برنامه ریزی درسی، هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش، مازندران، ایران.
ادیب منش، مرزبان(1402). شناسایی رویکردهای نوین یاددهی و یادگیری فعال در کلاس های چند پایه، پنجمین همایش ملی برنامه ریزی درسی در کلاس های چندپایه، کرمانشاه، ایران.
ادیب منش، مرزبان(1402). بررسی چالش های آموزشی و ارایه راهکارهایی جهت کیفیت بخشی آموزش در کلاس های چند پایه، پنجمین همایش ملی برنامه ریزی درسی در کلاس های چندپایه، کرمانشاه، ایران.
ادیب منش، مرزبان(1402). نقش فعالیت های مشاوره ای در یادگیری موثر در کلاس های چند پایه، پنجمین همایش ملی برنامه ریزی درسی در کلاس های چندپایه، کرمانشاه، ایران
- ث) کتاب ها :
l ادیب منش، مرزبان(1393). مبانی برنامه ریزی درسی، مشهد : انتشارات ایران(ارسطو).
l ادیب منش، مرزبان(1397). ارزشیابی توصیفی(مراحل، ابزارها، روش ها و اجرا). تهران ، انتشارات پیام عدالت.
l ادیب منش، مرزبان (1397). برنامه درسی معنوی. تهران . انتشارات پیام عدالت.
کتاب های ترجمه شده
همتی،علی ؛ ادیب منش، مرزبان ؛ شفیعی اردستانی،عباس (1403) . مدیریت فرآیند تدریس: راهنمای تدریس کارآمد برای معلمان و اساتید دانشگاه. انتشارات جهاد دانشگاهی
کتاب های ویرایش شده
ستاریان، سامان (1394). تاریخ نوین آموزش و پرورش کرمانشاه ویراستار علمی: مرزبان ادیب منش
- ج) طرح های پژوهشی کشوری و استانی خاتمه یافته :
l ادیب منش، مرزبان (1399). بررسی وضعیت مهارتهای زندگی دانش آموزان دوره ابتدایی و ارایه الگویی برای ارتقا این مهارت ها، طرح پژوهشی کارفرمایی. اداره کل آموزش و پرورش کرمانشاه.
l ادیب منش، مرزبان (1400 ) . بررسی راهکارهای ایجاد انگیزش و ارتقای مهارت معلمان جهت استفاده از شیوه های نوین آموزشی در فضای مجازی/ طرح پژوهشی کارفرمایی. اداره کل آموزش و پرورش کرمانشاه.
l ادیب منش، مرزبان (1402). بررسی و مقایسه اثربخشی حرفه ای دانشآموختگان دوره کارشناسی پیوسته دانشگاه فرهنگیان با معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی، طرح پژوهشی کشوری. سازمان مرکزی، دانشگاه فرهنگیان.
ادیب منش، مرزبان(1400). بررسی شیوههای توانمندسازی اساتید دانشگاه فرهنگیان در مدیریت کلاس درس با تأکید بر کلاس مجازی در سال تحصیلی ، طرح پژوهشی استانی درون داتشگاهی. دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه.
l ادیب منش، مرزبان (1400 ) . آسیب شناسی وضعیت موجود برنامه معلم پژوهنده(پژوهش در عمل) و ارائه راهکارهایی جهت تقویت و گسترش آن در نظام آموزش و پرورش، طرح پژوهشی کارفرمایی. اداره کل آموزش و پرورش کرمانشاه.
l ادیب منش، مرزبان (1401 ) . بررسی میزان تحقق ساحتهای ششگانه تربیتی سند تحول بنیادین و مؤلفههای آن در کتاب های درسی دوره ابتدایی، طرح پژوهشی کارفرمایی. اداره کل آموزش و پرورش کرمانشاه.
طرح های پژوهشی در حال انجام :
l ادیب منش، مرزبان (1403 ) . ارائه مدل توانمندسازی معلمان ابتدایی و متوسطه مبتنی بر رویکرد درس پژوهی در استان کرمانشاه، طرح پژوهشی کارفرمایی. اداره کل آموزش و پرورش کرمانشاه.( در حال انجام).
- چ) فعالیت ها و مسئولیت های آموزشی، فرهنگی و اجتماعی :
l مدیرگروه علوم ترییتی پردیس شهید رجایی گرمانشاه
l دبیر هم اندیشی اساتید و نخبگان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه
l مسئول کمیته رسانه ای اساتید دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه
l دبیر طرح اندیشه تمدن ساز استاتی اساتید و نخبگان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه
l رئیس اداره تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در سال94/95
lدبیر شورای تحقیقات اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه94-98
lدبیر علمی همایش ملی برنامه ریزی کلاس های چندپای1402ه
l دبیر ستاد پژوهشی استان کرمانشاه در سال 1394
lاستاد مشاور کانون ها و انجمن های دانشجویی پردیس شهید رجایی
lمجری دوره طرح ضیافت دانشگاه فرهنگیان در سال 1402
lمسئول آموزشی طرح دانشگاهی حامیم نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه فرهنگیان1403
- ح) سـابقه تدریس و فعالیت های علمی در مـراکز دانشـگاهی :
- تدریس در دانشگاه رازی کرمانشاه / مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد
- تدریس در دانشکده ی تحصیلات تکمیلی / دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه
- تدریس در دانشگاه فرهنگیان / پردیس شهید رجائی کرمانشاه
- تدریس در دانشگاه فرهنگیان / پردیس شهید صدوقی کرمانشاه
- تدریس در دانشگاه صنعتی کرمانشاه
- داور پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری
- برگزاری کلاس های آموزش خانواده
- برگزاری دوره های آموزشی درس پژوهی برای فرهنگیان
- مجری آزمون بین المللی پرلزدر استان کرمانشاه 2016
- هماهنگ کنندهآزمون بین المللی پرلزدر استان کرمانشاه 2016
- استاد راهنمای پروژه های دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی
- مدرس دوره های کوتاه مدت ضمن خدمت و باز آموزی ازسال 1389 تا کنون
- مدرس برنامه ملی شهاب در سال 1397
- مدرس کشوری دوره آموزش بزرگسالان برایمدرسان رشته تربیت بدنی/ 1397
- مدرس استانی دوره آموزش نو معلمان استان کرمانشاه1398/ 1397
- مدرس دوره آموزشی "طراحی آموزشی, سناریونویسیی" برای مهارت آموزان دانشگاه فرهنگیان 1398
خ) عضویت در همایش ها، انجمن ها و مجامع علمی/ آموزشی : - دبیر علمی پنجمین همایش ملی کلاس های چند پایه1402
- دبیر علمی جشنواره الگوهای برتر تدریس1403
- دبیر علمی جشنواره پژوهش دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه1401
- دبیر اجرایی همایش ملی توانمندسازی کارشناسان پژوهش1402
- عضو شورای مدیریت دانشگاه فرهنگیان
- عضو شورای آموزشی پژوهشی دانشگاه فرهنگیان
- عضو شورای پژوهشی دانشگاه فرهنگیان
- عضو انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران از سال 1389 تاکنون
- عضو انجمن مطالعات برنامه درسی ایران از سال 1390 تا کنون
- عضو کمیته ارزیابی درونی دانشگاه فرهنگیان استان کرمانشاه/95-96
- عضو مدعو کمیته پژوهشی دانشگاه فرهنگیان (پردیس شهید صدوقی کرمانشاه)
- عضو کمیته علمی همایش استانی "تعلیم و تربیت و دانشگاه فرهنگیان" در سال عضو 1393
- عضوکمیته اجرایی همایش کشوری "دانشگاه فرهنگیانو تحول بنیادین " در سال1391
- عضوکمیته علمی همایش کشوری "کلاس های چند پایه " در سال1397
- عضو شورای بررسی محتوای آموزشی و پرورشی استان کرمانشاه94-95
- دبیر جشنواره دانش آموزی ستاد هفته پژوهش استان کرمانشاه در سال 94
- عضو کمیته علمی همایش کشوری " رویکرد تربیت معلم در تراز جمهوری اسلامی ایران "در سال 1398
- عضو کمیته علمی جشنواره تجارب و نوآوری های انجمن های مدارس استان کرمانشاه در سال 1398
- دبیر کمیته استانی نوزدهمین برنامه معلم پژوهنده
- عضو شورای تحقیقات اداره کل آموزش و پرورشاستان کرمانشاه94،95،96
- عضو و دبیر اجرایی برنامه معلم پژوهنده اداره کل آموزش و پرورشاستان کرمانشاه94-95
- عضو کمیته پژوهشی دانشگاه فرهنگیان استان کرمانشاه در سال 1400الی 1403
- عضو کمیته علمی همایش کشور دانش موضوعی در آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان کرمان(1400)
- عضو کمیته علمی همایش کشوری آموزش محیط زیست دانشگاه فرهنگیان ایلام(1401)
- عضو کمیته علمی و داوران جشنواره منطقه ای الگوهای برتر تدریس کرمانشاه در سال 1402
- عضو کمیته علمی و داوران جشنواره منطقه ای الگوهای برتر تدریس خرم آباد در سال 1403
- عضو کمیته کارورزی دانشگاه فرهنگیان
- عضو شورای آموزشی پردیس شهید رجایی
د)داوری در مجلات، همایش و جشنواره ها:
- داور فصلنامه علمی – پژوهشی مطالعات برنامه درسی
- داور فصلنامه علمی – پژوهشی نطریه و عمل
- داور فصلنامه علمی – پژوهشی علوم تربیتی از دیدگاه اسلام
- داور فصلنامه علمی – پژوهشی رویکردهای نوین آموزشی
- داور فصلنامه علمی – پژوهشی مطالعات تطبیقی
- داور فصلنامه علمی پویش در آموزش علوم انسانی
- داور مقالات همایش کشوری "دانشگاه فرهنگیانو تحول بنیادین "در سال 1391
- داور مقالات همایش استانی "تعلیم و تربیت و دانشگاه فرهنگیان" در سال1393
- داور مقالات همایش استانی"کیفیت بخشی به کلاس های چند پایه ابتدایی" در سال 1394
- داور مقالات همایش کشوری "دانش موضوعی و تربیتی در کلاس های چند پایه ابتدایی "در سال 1397
- داور مقالات پنجمین همایش کشوری " رویکرد تربیت معلم در تراز جمهوری اسلامی ایران "در سال 1398
- داور جشنواره الگوهای برتر تدریس در سال1394
- داور جشنواره تجارب برتر در سال های 98 و 99
- داور طرح "انتخاب راهبران آموزشی" در سال1398
- داور آثار مربوط به اقدام پژوهی معلمان در سال های93-94-95
- داور همایش کشوی ر رویکردهای نوین آموزش و پژوهش(1400
- داور همایش کشوری آموزش محیط زیست دانشگاه فرهنگیان ایلام(1401)
- داور همایش کشوری رویکردهای نوین آموزش و پژوهش(1401)
- داور همایش کشوری رویکردهای نوین آموزش و پژوهش(1402)
- داور همایش کشوی ر دانش موضوعی در آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان کرمان(1400)
- داور همایش کشوری برنامه ریزیکلاس های چندپایه در دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه(1402)
ذ) فعالیت های فرهنگی اجتماعی و هنری: - دبیر مرکز هم اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه از سال 1401 تا کنون
- دبیر شورای هم اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه از سال 1401 تا کنون
- عضو فعال مرکز هم اندیشی اساتید و نخبگان نهاد مقام معظم رهبری (دامت برکاته) در دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه
- دبیر طرح اندیشه تمدن ساز استاتی و نخبگان دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه
- کسب عناوین برتر در مسابقات قرانی در مرحله استان
- عضویت فعال در بسیجاساتید و گردان های عاشورا
- داور مسابقات فرهنگی هنری(قرآن ، احکام، نهج البلاغه ، مقالات و......) در مرحله استان
- عضو هیات اندیشه ورز بسیج کانون بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان
- عضو ستاد اربعین دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه
- ر) مدرس دوره ها و کارگاه های آموزشی کوتاه مدت :
- کارگاه آموزشی تدوین مقالات علمی پژوهشی/ دانشگاه فرهنگیان/ پردیس شهید رجایی کرمانشاه
- کارگاه آموزشی آشنایی با مجلات معتبر علمی پژوهشی/ دانشگاه رازی کرمانشاه
- کارگاه آموزشی نرم افزار spss مقدماتی/ پردیس شهید رجایی کرمانشاه
- کارگاه آموزشی جستجوی پایگاه اطلاعات علمی/ پردیس شهید صدوقی کرمانشاه
- کارگاه آموزشی نرم افزار استناددهیnotend/ پردیس شهید رجایی کرمانشاه
- دوره آموزشی مقاله نویسی – پردیس شهید صدوقی کرمانشاه
- دوره آموزشی مقاله نویسی – پردیس شهید مدرس ایلام
- دوره آموزشی با موضوع "چگونه طرح درس بنویسیم" – پردیس شهید رجایی کرمانشاه
- دوره آموزشی با موضوع "برنامه ریزی درسی کلاس های چندپایه" – پردیس شهید رجایی کرمانشاه
- دوره آموزشی با موضوع-فضای مجازی، فرصت ها و تهدید ها- اداره کل آموزش و پرورش کرمانشاه
- دوره آموزشیرویکردها واقتضائات دانشگاه فرهنگیان /خراسان رضوی/مدیریت بالنگی حرفه ای
- دوره آموزشی "چگونه مقاله علمی بنویسیم" کرمانشاه تربیت معلم صدوقی
- دوره آمـوزشی "آموزش پژوهی"- دانشگاه فرهنگیان پردیس رجائی کرمانشاه
- دوره آمـوزشی "کاراموزی"- دانشگاه فرهنگیان پردیس رجائی کرمانشاه
- دوره آمـوزشی مدیریـت و سازمـان- سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانداری کرمانشاه.
به روز رسانی: اردیبهشت 1403 -