دکتر علی همتی

استادیار و عضو هیات علمی دانشگاه
به نام خداوند جان و خرد
نام و نام خانوادگی: علی همتی |
مدرک و رشته تحصیلی: دکترای تخصصی زبان انگلیسی- دانشگاه شهید چمران اهواز |
تاریخ تولد: 01/06/1353 |
گرایش: آموزش زبان انگلیسی (زبانشناسی کاربردی) |
حوزههای مورد علاقه پژوهشی: تحلیل گفتمان، منظورشناسی، ترجمه، روش تدریس، ارزشیابی |
آدرس ایمیل: a.hemmati@cfu.ac.ir |
سمت: عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه(پردیس شهید رجایی) |
آدرس محل کار: کرمانشاه، فرهنگیان فاز 2- ایستگاه 7- دانشگاه فرهنگیان (پردیس شهید رجایی) |
1.تحصیلات:
-فوق دیپلم زبان انگلیسی- مرکز تربیت معلم شهید رجایی کرمانشاه، 1375-1373، معدل 68/16
-کارشناسی (دبیری ) زبان انگلیسی- دانشگاه اراک 1380-1377، معدل 52/17(نفر دوم دوره)
- کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی- دانشگاه شهید چمران اهواز 1384-1381، معدل 45/17( دانشجوی ممتاز)
- دکتری آموزش زبان انگلیسی (زبانشناسی کاربردی)- دانشگاه شهید چمران اهواز 1393-1388، معدل 72/17
2. سوابق آموزشی
- 19 سال سابقه تدریس در آموزش وپرورش
- 6 سال مامور آموزشی دانشگاه فرهنگیان
- تدریس دروس تخصصی رشته زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی (از سال 1400- 1384) و کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی (1399-1393) و زبان انگیسی تخصصی کارشناسی ارشد حقوق بین الملل و جزا ، کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی و کارشناسی ارشد روانشناسی (1397-1394).
-تدریس در دانشگاه های فرهنگیان، رازی کرمانشاه، صنعتی کرمانشاه، پیام نوراسلام آباد غرب، آزاد اسلامی، فنی و حرفه ای
3. سوابق پژوهشی
-مقالات علمی-پژوهشی و همایشی
Shokouhi, H., Pakseresht, M. J., & Hemmati, A. (2005). Tracing cohesion in reading texts: A case between literature and translation students. Journal of the Faculty of Letters and Humanities, Shahid Chamran University of Ahvaz, 1(3), 193–217
Shokouhi, H. & Hemmati, A. (2014). Use of reference in the narratives of Kurdish-Persian bilinglingual children. US-China Education Review A, Vol. 4, No. 12, 848-860.
Jalilifar, A. & Hemmati, A. (2013). Construction of evaluative meanings by Kurdish-speaking learners of English: A Comparison of high- and low-graded argumentative essays. Issues in Language Teaching (ILT), Vol. 2, No. 2, 57-84.
Hemmati, A. (2013). Differences and similarities between Kurdish–Persian bilingual children and their Persian monolingual peers in narrative. A paper presented in 2nd National Conference on Language, Discourse and Pragmatics (LDP). Ahvaz, Iran.
Hemmati, A. (2013). Interruptions in Iranian EFL learners’ interactions: A case of Payame Noor University students. A paper presented in 2nd National Conference on Language, Discourse, and Pragmatics (LDP). Ahvaz, Iran.
Monjezi, M. & Hemmati, A. (2013). The linguistics means of representation of ideologoy in news on Palestine. The 2nd national conference on Language, Discourse and Pragmatics. Ahvaz, Iran.
Hemmati, A. & Jalilifar, A. (2015). Repair sequences in Iranian EFL learners’ interactions: A case of translation students of Payame Noor University. The 3rd national conference on Language, Discourse and Pragmatics. Ahvaz, Iran
Maniati, M. & Hemmati, A. (2017). Changes to manuscripts during the revision process: Interpersonal meanings in focus. A paper presented in 4nd International Conference on Language, Discourse and Pragmatics (LDP). Ahvaz, Iran.
Soltani, L., Ahmadi, A. & Hemmati, A. (2017). Recognizing the relationship between the foreign language learners’ autonomy and their language knowledge. The1st international congress on Culture, Language and Literature (ICCLL 2017). Shiraz, Iran.
Hemmati, A. & Bahrami, F. (2017). Investigating English package for junior high school (prospect 1). The 1st International Conference on Language Focus. Urmia, Iran.
Hemmati, A. & Bahrami, B. (2018). The Use of Appraisal Components in the TV Debates of Iranian Presidential Candidates. A paper presented in 5th International Conference on Language, Discourse and Pragmatics (LDP). Ahvaz, Iran.
Maniati, M.; Jalilifar, A.; Mashhadi, A. & Hemmati, A. (2020). Engagement under Revision How Iranian scholars negotiate the arguability of their texts, in Complutense Journal of English Studies, 28, 135-162.
Hemmati, A. & Gheisari, N. (2022). On the relationship between Interactive Virtual Assessment and Reading Fluency of Iranian EFL Learners. The 1st International Conference on PCK in TEFL.Mazandaran Farhangian University. Mazandaran, Iran.
Gheisari, N. & Hemmati, A. (2022). The Effect of Teaching by Flipped Learning on Reading Comprehension of Iranian High School Grade-12 Students. The 1st International Conference on PCK in TEFL.Mazandaran Farhangian University. Mazandaran, Iran.
Mohammadi, A. M., & Hemmati, A. (2023). A pragmatic analysis of the translation of the Quranic discourse marker Thumma in Kurdish and Persian Parallel corpora. Iranian Journal of Applied Language Studies,15(1), 65-82. https://doi.org/10.22111/ijals.2023.45545.2353.
Hemmati, A., & Validi, M. (2023). Heteroglossic engagement resources in discussion sections of good and excellent master of arts theses written by Iranian EFL students in applied linguistics. Teaching English Language, 17(2), 135-167. https://10.22132/TEL.2023.384338.1435
Hemmati, A. & Gheisari, N. (2024). Repair sequences in Iranian EFL learners’ interactions: A case of Azad University Translation Students. The 5th National Conference on PCK in TEFL.
همتی، علی و عظیمی، عظیم. (1400). بررسی وضعیت آموزش چند فرهنگی در برنامه درسی دانشگاه فرهنگیان. ششمین
کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش. مازندران، محمود آباد.
همتی، علی و قیصری، نوذر. (2024). بررسی خطاهای منظورشناختی و فراشناختی دانشآموزان در کلاسهای چندپایه در مناطق دوزبانه استان کرمانشاه و ارائه راهکارها. پنجمین همایش ملی کلاسهای چندپایه، دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه، ایران.
همتی، علی و محمدی، علی محمد (1402). تحلیلی منظورشناختی بر ترجمههای فارسی و کردی گفتماننمای قرآنی «و» در پیکرههای موازی. فصلنامه مطالعات ترجمه، تابستان 1402، سال 21، شماره 82، صص 38-54.
ادیب منش، مرزبان، همتی، علی و نامداری، پژمان (1401). آسیب شناسی وضعیت موجود برنامه معلم پژوهنده (پژوهش در عمل) و ارائه راهکارهایی جهت تقویت و گسترش آن در نظام آموزش و پرورش. فصلنامه پژوهش در برنامه ریزی درسی، سال نوزدهم، دوره دوم شماره 48، 113-130.
-عناوین کتاب ها:
حیاتی، عبدالمجید، منجزی، مسعود، ولیدی، محمود، منیعاتی، محمود و همتی، علی. (1390). مبانی فراگیری زبان دوم. اهواز: انتشارات دانشگاه شهید چمران اهواز.
بهرامی، فرامرز و همتی، علی. (1401). دستور زبان انگلیسی. قم: انتشارات عصر جوان.
-طرح های پژوهشی انجام شده:
بررسی و شناسایی مشکلات گفتاری دانش آموزان دوره اول ابتدایی در مناطق دو زبانه استان کرمانشاه و اراِئه راهکارها (مجری طرح)- 1397
آسیب شناسی وضعیت موجود برنامه های پژوهشی (پژوهش در عمل) و ارائه راهکارهایی جهت تقویت و گسترش آن در نظام آموزش و پرورش ایران. (همکار طرح). 1401-1400
-نظارت بر طرح پژوهشی انجام شده:
واکاوی رفتار زیست محیطی دانش آموزان ابتدایی استان کرمانشاه و ارائه بسته نیاز سنجی آموزشی زیست محیطی برای آنان. (مجری طرح: دکتر علی اصغر میرکزاده). سال 1401
ارزیابی کیفی و کمی عملکرد معلمان جدیدالاستخدام استان کرمانشاه و ارائه مدل توانمندسازی آنها (مجری طرح: دکتر یاسر صیادی). سال 1402
داوری کتاب و مقاله و عناوین کسب شده:
داوری کتاب ترجمه شده با عنوان "پناهندگان" و بیش از 40 مقاله.
پژوهشگر برتر دانشگاه فرهنگیان استان کرمانشاه در سالهای 1393 و 1396
- پایان نامه ها
- استاد راهمنای هشت پایان نامه کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی
- استاد مشاور سه پایان نامه کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی
- داور داخلی یا خارجی بیش از 30 پایان نامه کارشناسی ارشد رشته آموزش زبان انگلیسی
4. سوابق اجرای
-معاون آموزشی، فرهنگی و پژوهشی پردیس شهید رجایی کرمانشاه به مدت یک سال
-عضو کارگروه اربعین دانشگاه فرهنگیان استان کرمانشاه
- نایب رییس شورای بررسی موارد خاص
- عضو شورای آموزشی دانشگاه فرهنگیان استان کرمانشاه
- دبیر کمیته علمی اخذ شناسه تدریس.
- عضو مدعو کمیته ترفیع پردیسهای دانشگاه فرهنگیان استان کرمانشاه
- عضو کمیته آموزشی دهمین جشنواره تدریس برتر (دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه)
- عضو تخصصی کمیته داوران دهمین جشنواره تدریس برتر (دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه)
- عضو کمیته اجرایی دوره آموزشی توانمندسازی کارکنان آموزش قطب هفت کشوردر دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه
- مسئول کمیته اجرایی دوره توانمندسازی کارشناسان پژوهش سراسر کشور در دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه
- داور آثار پژوهشی هفتمین جشنواره ملی پژوهشهای دانشجویی (یویش)
-عضو کمیته علمی پنجمین همایش ملی PCK در آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی، ایران
-عضو کمیته داوران پنجمین همایش ملی PCK در آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی، ایران
-عضو کمیته داوران پنحمین همایش ملی کلاسهای چندپایه، دانشگاه فرهنگیان استان کرمانشاه، ایران
- عضو کارگروه داوری و ارزیابی پیشنهادههای پژوهشی اداره کل آموزش وپرورش استان کرمانشاه به مدت شش سال
- عضو کارگروه برگزاری جشنواره الگوهای برتر تدریس
- ویراستار ارشد مجله علمی-تخصصی "کاوشهای زبانی" وابسته به گروه زبان انگلیسی استان کرمانشاه به مدت یک سال
- مدیر گروه دروس عمومی و پایه آموزشکده فنی و حرفه ای شهرستان اسلام آباد غرب به مدت نه سال
- عضو گروه مصاحبه از داوطلبان ورود به دانشگاه فرهنگیان از سال 1395 تا سال 1401
-عضو کارگروه تعیین صلاحیت تدریس مدرسان آموزشکده فنی و حرفه ای به مدت هشت سال