دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه

دکتر یاسر صیادی

استادیار و عضو هیات علمی دانشگاه

مشخصات فردی:

نام: یاسر                                                  نام خانوادگی: صیادی

محل اقامت: کرمانشاه                                 ایمیل: yaser.sayadi@yahoo.com


مقطع تحصیلی

رشته تحصیلی

کارشناسی

علوم تربیتی (مدیریت و برنامه ریزی آموزشی)

کارشناسی ارشد

مدیریت آموزشی

دکتری تخصصی

مدیریت آموزشی

 


سوابق تحقیقاتی و پژوهشی:

مقالات چاپ‌شده در مجلاتISI  Scopus; و علمی- پژوهشی

 

  1. Schumacher, A. E., Kyu, H. H., Aali, A., Abbafati, C., Abbas, J., Abbasgholizadeh, R., ... Sayadi, Y., ... & Amzat, J. (2024). Global age-sex-specific mortality, life expectancy, and population estimates in 204 countries and territories and 811 subnational locations, 1950–2021, and the impact of the COVID-19 pandemic: a comprehensive demographic analysis for the Global Burden of Disease Study 2021. The Lancet. 1(1).
  2. Micah, A. E., Bhangdia, K., Cogswell, I. E., Lasher, D., Lidral-Porter, B., Maddison, E. R., ... Sayadi, Y., ... & Hlongwa, M. M. (2023). Global investments in pandemic preparedness and COVID-19: development assistance and domestic spending on health between 1990 and 2026. The Lancet Global Health, 11(3), e385-e413.
  3. Sayadi, Y (2016). The effect of dimensions of transformational, transactional, and non-leadership on the job satisfaction and organizational commitment of teachers in Iran. Management in Education. Vol 30, No 2, 57–65; DOI: 10.1177/0892020615625363.
  4. Hosseini, SH., Sayadi, Y., Samimi, M., Darikandeh, A. (2020). Womens Emotional Intelligence and Power Structure in Family (Case Study: School Teachers of Khoy City). International Journal of Services and Operations Management. Inderscience Enterprises Ltd. Vol. 35, No. 2.
  5. Sayadi, Y., Rajaeepour, S., Abedini, Y. and Gholami, K. (2017). An Examination of Factors Affecting Transfer of Training among Human Resources of Iranian Medical Science Universities. Indian Journal of Science and Technology, Vol 10, No 17.
  6. Gholami K, Sayadi Y (2012). The Faculty’s Perception of Web-based Instruction Application in Iran’s Higher Education. International Education Studies. Canadian Center of Science and Education, Vol. 5, No. 5.
  7. Yaser Sayadi, Reza Hoveida, Seyed Ali Siadat, Saeed Rajaeepour (2015). The Relationship between Perceived Organizational Support and Organization Based Self-Esteem among Teachers in Iran. Information and Knowledge Management. Vol.5, No.5.
  8. Yaser Sayadi, Saeed Rajaeepour, Seyed Ali Siadat, Reza Hoveida (2015). A Study of the Relationship between Perfectionism Components and Organization Based Self-Esteem among Teachers in Kermanshah, Iran. European Journal of Business and Management. Vol.7, No.13.

 

  1. صیادی، یاسر؛ حسینی، سارا. (1402). شناسایی و ارزیابی ابعاد پداگوژی در فرایند یاددهی - یادگیری مهارت‌های سبک زندگی در میان دانش‌آموزان مقطع ابتدایی. نشریه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت. پیاپی ۶۹- پاییز و زمستان-۱۴۰۱.
  2. غلامی، خلیل؛ صحرانورد نشتیفانی، یونس؛ ابراهیمی، صلاح‌الدین؛ صیادی، یاسر (1402) طراحی و اعتباریابی پرسشنامه رهبری توزیع‌شده مدارس متوسطه. دو ماهنامه علمی پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی. مرداد و شهریور 1402، سال 14 شماره 3.
  3. محمدی، شکوفه؛ عبدی، علی؛ صیادی، یاسر (1401). مدل علی د‌لبستگی شغلی بر اساس ویژگی‌های شخصیتی و جذابیت سازمانی با نقش واسطه‌ای وفاداری سازمانی در معلمان دوره ابتدایی.  فصلنامه مشاوره شغلی و سازمانی. دورة 1۴ ، شمارة 52 ، پاییز 1401.  148-113.
  4. حجازی، اسد؛ صیادی، یاسر (1399) فرا تحلیلی بر رابطه بین به‌کارگیری سیستم‌های اطلاعاتی مدیریت و بهبود تصمیم‌گیری مدیران. فصلنامه‌ی مدیریت فرهنگ سازمانی. دوره 18، شماره 2.
  5. داور پناه، سید هدایت الله؛ هویدا، رضا؛ صیادی، یاسر (1398) سنجش روابط علی بین کیفیت تدریس اعضای هیات علمی و یادگیری خود راهبر دانشجویان به روش معادلات ساختاری. فصلنامه­ی علمی پژوهشی تدریس پژوهی، دوره 7، شماره 2.
  6. داور پناه، سید هدایت الله؛ رجایی پور، سعید؛ صیادی، یاسر (1397) پیش‌بینی پذیرش نوآوری‌های آموزشی بر اساس رفتار به اشتراک‌گذاری دانش و توسعه حرفه‌ای اعضای هیات علمی به روش معادلات ساختاری. فصلنامه­ی علمی پژوهشی آموزش و ارزشیابی. دوره 11، شماره 43.
  7. صیادی، یاسر، رجایی پور، سعید، عابدینی، یاسمین؛ غلامی، خلیل (1396) شناسایی عوامل مؤثر بر انتقال آموزش در میان منابع انسانی دانشگاه‌های علوم پزشکی غرب کشور. فصلنامه ­علمی پژوهشی مدیریت فردا. سال 15، شماره 51.
  8. غلامی، خلیل؛ شیربگی، ناصر؛ صیادی، یاسر (1392) بررسی خصوصیات مدیران آموزشی موفق از نظر معلمان: تلاش در جهت ساخت مقیاسی استاندارد برای مطالعه­ی ویژگی‌های مدیریت موفق مدرسه. فصلنامه­ی علمی پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی. سال چهارم. شماره 3 پیاپی 15. صص 45-62.
  9. غلامی، خلیل؛ صیادی، یاسر (1392) بررسی عوامل تبیین‌کننده ماهیت آموزش مبتنی بر وب در آموزش عالی از نظر اساتید دانشگاه: مطالعه موردی دانشگاه کردستان. فصلنامه ­علمی پژوهشی آموزش عالی ایران (سال پنجم، شماره دوم).
  10. صیادی، یاسر؛ نصر اصفهانی، احمدرضا؛ آویژگان، مریم. (1402). کاربرد فناوری در پژوهش‌های علوم تربیتی و علوم اجتماعی. مدیریت دانشگاهی، 2 (1)، 40-21. (علمی تخصصی).

مقالات ارائه‌شده در کنفرانس‌ها

 

  1. Radi Afsouran, N., Charkhabi, M., Sayadi, Y. (2018). Does Employee’s Empowerment Moderates the Association between Affective Commitment and Employee’s Performance? 29th International Congress of Applied Psychology. Montreal, Canadá. 2018/6/29.
  2. Gholami, K., Sayadi, Y., Jabari, N. (2011) A new route to Higher Education: A case study on the faculty’s perception about the application of virtual education in higher education. The first International IHEA Conference, University of Kurdistan, Sanandaj, 17-18 May 2011.
  3. صیادی ی، نامداری پژمان م (1402) شناسایی شایستگی های حرفه ای معلمان کلاس های چندپایه. پنجمین همایش ملی کلاس های چند پایه. دانشگاه فرهنگیان، کرمانشاه، بهمن 1402؛
  4. صیادی ی، عظیمی ع، امیری ف، مرادی س (1402) آسیب شناسی ابعاد پداگوژیکی کلاس های چندپایه. پنجمین همایش ملی کلاس های چند پایه. دانشگاه فرهنگیان، کرمانشاه، بهمن 1402؛
  5. صیادی ی، یارویسی ر، محمدی میرعزیزی م، امیری ف (1402) مقایسه خودکارآمدی و فرسودگی شغلی در بین معلمان مدارس عادی و معلمان کلاس های چندپایه استان کرمانشاه. پنجمین همایش ملی کلاس های چند پایه. دانشگاه فرهنگیان، کرمانشاه، بهمن 1402؛
  6. امیری ف، صیادی ی (1402) تاثیر به کارگیری فناوری اطلاعات در یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان کلاس های چندپایه. پنجمین همایش ملی کلاس های چند پایه. دانشگاه فرهنگیان، کرمانشاه، بهمن 1402؛
  7. صیادی ی، نامداری پژمان م (1401) چالش ها و فرصت های  آموزش الکترونیکی: تجارب زیسته اساتید دانشگاه فرهنگیان. شانزدهمین همایش ملی ارزیابی کیفیت نظام‌های دانشگاهی. دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، آبان 1401؛
  8. فرزاد، ا؛ صیادی ی. (1401). بررسی رابطه سبک های دلبستگی با سطح آگاهی از مهارت های زندگی باتوجه به وضعیت تأهل در میان دانشجویان. دهمین کنفرانس بین المللی دستاوردهای نوین پژوهشی در علوم اجتماعی و علوم تربیتی و روانشناسی. دانشگاه علمی کاربردی. تهران. 31 خرداد 1401.
  9. فرزاد، ا؛ یارویسی، ر؛ صفری، م ر؛ صیادی ی. (1401). بررسی رابطه سبک های دلبستگی با سطح آگاهی از مهارت های زندگی و باورهای خود کار آمدی در زنان دانشجوی دانشگاه رازی کرمانشاه. دهمین کنفرانس بین المللی دستاوردهای نوین پژوهشی در علوم اجتماعی و علوم تربیتی و روانشناسی. دانشگاه علمی کاربردی. تهران. 31 خرداد 1401.
  10. صیادی ی، سلیمانی، ح (1400) بررسی رابطه جهت‌گیری هدف تحصیلی و مسئولیت‌پذیری دانشجومعلمان پسر دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید رجایی کرمانشاه. پانزدهمین همایش ملی ارزیابی کیفیت نظام‌های دانشگاهی. دانشگاه کردستان، کردستان، آبان 1400؛
  11. صیادی ی، سلیمانی، ح (1400) بررسی رابطه اعتیاد اینترنتی با خودکارآمدی و تاب‌آوری تحصیلی دانشجویان پسر دانشگاه فرهنگیان در شرایط کرونا: پردیس شهید رجایی کرمانشاه. پانزدهمین همایش ملی ارزیابی کیفیت نظام‌های دانشگاهی. دانشگاه کردستان، کردستان، آبان 1400؛
  12. صیادی ی، قاسمی، ا (1396) شناسایی عوامل مؤثر بر ارتقای کیفیت آموزشی دانشگاه از دیدگاه دانشجویان: مطالعه موردی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان ایلام. یازدهمین همایش ملی ارزیابی کیفیت نظام‌های دانشگاهی. دانشگاه تبریز، تبریز، اردیبهشت 1396؛
  13. صیادی ی، هویدا، ر (1393) تحلیلی بر ارزیابی درونی در نظام آموزش عالی و چالش‌های پیش روی آن، کنفرانس ملی مدیریت آموزشی. دبیرخانه دائمی کنفرانس، تهران، شهریور 1393.
  14. صیادی ی، هویدا، ر (1393) سازمان‌های مجازی: ساختاری جدید از سازمان‌ها در عصری جدید، کنفرانس ملی مدیریت آموزشی. دبیرخانه دائمی کنفرانس، تهران، شهریور 1393.
  15. صیادی ی، نیک‌نفس س، سیف پناهی ح (1392) دانشگاه کارآفرین: زمینه­ی پیدایش و موانع پیش روی آن. همایش ملی دانشگاه کارآفرین، صنعت دانش‌محور، دانشگاه مازندران، مازندران، اردیبهشت 1392؛
  16. نیک‌نفس س، صیادی ی، سیف پناهی ح (1392) رابطه بین مدیریت دانش، یادگیری الکترونیکی و تلفیقی و نقش آن­ها در ایجاد آفرینندگی در سازمان‌ها. همایش ملی دانشگاه کارآفرین، صنعت دانش‌محور، دانشگاه مازندران، مازندران، اردیبهشت 1392؛
  17. سیف پناهی ح، صیادی ی، نیک‌نفس س (1392) آموزش کارآفرینی و چالش‌های آن: مروری بر مفاهیم و زمینه پیدایش آن. همایش ملی دانشگاه کارآفرین، صنعت دانش‌محور، دانشگاه مازندران، مازندران، اردیبهشت 1392؛
  18. صیادی ی، حیدری ف (1391) ارتباط میان تدریس و تفکر آمایشی در آموزش عالی: مروری بر مطالعات قبلی صورت گرفته در کشورهای مختلف. همایش بین‌المللی آمایش آموزش عالی، نظریه‌ها و تجارب، دانشگاه مازندران، بابلسر، اردیبهشت 1391؛
  19. صیادی ی، حیدری ف (1391) ارزیابی فهم و میزان دانش دانشجویان از مفهوم آمایش در سطوح مختلف: مطالعه­ای موردی در دانشگاه کردستان، همایش بین‌المللی آمایش آموزش عالی، نظریه‌ها و تجارب. دانشگاه مازندران، بابلسر، اردیبهشت 1391؛
  20. سلیمی ج، صیادی ی، حیدری ف (1391) تضمین کیفیت در آموزش عالی: مبانی نظری، راهنمای عملی. ششمین همایش ارزیابی کیفیت در نظام‌های دانشگاهی، دانشگاه تهران، تهران، اردیبهشت 1391؛
  21. پرواز ر،حسینی ح، حیدری ف، صیادی ی (1391) تأثیر کاربرد مدل‌های سنجش انطباقی کامپیوتری بر نگرش دانش آموزان سوم دبیرستان کرمانشاه. چهارمین همایش ملی آموزش، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، تهران، اردیبهشت، 1391؛
  22. حیدری ف، حسینی ح، صیادی ی (1390) بررسی نحوه‌ی گذراندن اوقات فراغت دانش آموزان مقطع متوسطه مدارس غیر انتفاعی استان کرمانشاه. همایش منطقه‌ای روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر گز، اسفند 1390؛

افتخارات

  1. دانش‌آموخته برتر بنیاد ملی نخبگان تیرماه 1399؛
  2. کسب رتبه اول در میان هم ورودی‌های مقطع کارشناسی با معدل 21/18، تیرماه، 1389؛
  3. کسب رتبه اول در میان هم ورودی‌های مقطع کارشناسی ارشد با معدل 28/19، مهرماه، 1391؛
  4. عضویت در دفتر استعدادهای درخشان در مقطع کارشناسی؛ 1387؛
  5. عضویت در دفتر استعدادهای درخشان در مقطع کارشناسی ارشد؛1390؛

تألیف و ترجمه کتب دانشگاهی

تألیف: دکتر یاسر صیادی. (1398). انتقال آموزش به محیط کار. انتشارات کنکاش. اصفهان.

تألیف: دکتر یاسر صیادی. (1398). مدیریت و توسعه منابع انسانی. انتشارات کنکاش. اصفهان.

ترجمه و تألیف: دکتر یاسر صیادی. (1398). جنبه تاریک رهبری در سازمان. انتشارات کنکاش. اصفهان.

ترجمه: دکتر یاسر صیادی. (1404). رهبری نئوکاریزماتیک. انتشارات ... (تحت چاپ)


داوری کتاب و مجلات داخلی و خارجی

  1. داوری مقالات مجله WoS BMC Public Health
  2. داوری مقالات مجله Scopus Management in Education (SAGE Publications)
  3. داوری مقالات مجله Scopus Organizational Dynamics (SAGE Publications)
  4. عضو هیات داوران و داوری مقالات مجله علمی زانکو؛ دانشگاه علوم پزشکی کردستان
  5. داوری مقالات مجله علمی پژوهشی مطالعات آموزشی و آموزشگاهی؛ دانشگاه فرهنگیان
  6. داوری مقالات مجله علمی پژوهشی مدیریت مدرسه؛ دانشگاه کردستان
  7. داوری مقالات مجله علمی پژوهشی تدریس پژوهی؛ دانشگاه کردستان
  8. داوری مقالات مجله علمی پژوهشی رویکردهای نوین آموزشی؛ دانشگاه اصفهان
  9. داوری مقالات مجله علمی ترویجی نظریه و عمل در تربیت معلمان؛ دانشگاه فرهنگیان

طرح‌های تحقیقاتی

  1. ارزیابی کیفی و کمی عملکرد معلمان جدید الاستخدام استان کرمانشاه و ارائه مدل توانمندسازی آنها. نقش: مجری طرح. تاریخ شروع: 15/08/1401. تاریخ پایان: 01/06/1402. وضعیت طرح: خاتمه یافته.
  2. واکاوی و شناسایی ابعاد و مولفه های رهبری سازمانی مبتنی بر ارزش در دانشگاه فرهنگیان با رویکردی مبتنی بر نظریه داده بنیاد. نقش:  مجری طرح. تاریخ شروع: 15/05/1401. تاریخ پایان: 01/03/1402. وضعیت طرح: خاتمه یافته.
  3. نقش میانجی بهزیستی روان‌شناختی در رابطه بین حمایت اجتماعی ادراک‌شده با اعتیاد اینترنتی در میان دانشجویان علوم پزشکی کرمانشاه. نقش: مجری طرح. تاریخ شروع: 13/04/1401. تاریخ پایان: 10/12/1401. وضعیت طرح: خاتمه یافته.
  4. نقش میانجی استرس آموزشی در رابطه بین دشواری تنظیم هیجانی با اهمال‌کاری تحصیلی در میان دانشجویان علوم پزشکی کرمانشاه. نقش: مجری طرح. تاریخ شروع: 14/04/1401. تاریخ پایان: 11/12/1401. وضعیت طرح: خاتمه یافته.
  5. بررسی علل عدم انگیزۀ کارکنان در انجام پژوهش و ارائۀ راهکارهای بهبود فعالیت های پژوهشی. نقش: همکار اصلی طرح. تاریخ شروع: 15/08/1401. تاریخ پایان: 01/03/1402. وضعیت طرح: خاتمه یافته.
  6. پدیدارشناسی تحلیل ادراک معلمان از فرایند تدریس در شبکه اجتماعی دانش‌آموزی (شاد). نقش: همکار اصلی طرح. تاریخ شروع: 15/01/1401. تاریخ پایان: 01/02/1402. وضعیت طرح: خاتمه یافته.
  7. مرور سیستماتیک و فراتحلیل مطالعات انجام‌شده در زمینه داروهای مؤثر بر ولع در اعتیاد. نقش: همکار اصلی طرح. تاریخ شروع: 02/02/1399. تاریخ پایان: 01/02/1401. وضعیت طرح: خاتمه یافته.
  8. بررسی شیوع وارتباط رفتار پرخطر و اقدام به خودکشی در سوءمصرف کنندگان مواد. همکار اصلی طرح. تاریخ شروع: 28/09/1401. تاریخ پایان: 28/09/1402. وضعیت طرح: خاتمه یافته.

    کارگاه

  9. چگونه یک مقاله خوب بنویسیم؟. دانشگاه فرهنگیان.
  10. مدرس دوره تفکر سیستمی. سازمان پزشکی قانونی کرمانشاه.
  11. دوره سنجش فرهنگ سازمانی. سازمان مدیریت دولتی استان کرمانشاه.
  12. دوره فرهنگ سازمانی و ارتباط موثر. سازمان مدیریت دولتی استان کرمانشاه.
  13. مدرس مرجع کارورزی دانشگاه فرهنگیان در استان کرمانشاه.
  14. ارائه خدمات مشاوره تحصیلی در هسته مشاوره آموزش‌وپرورش استان اصفهان.
  15. کارگاه مقاله‌نویسی.
  16. کارگاه روش تحقیق؛ تهران.
  17. کارگاه آشنایی با نرم‌افزار SPSS
  18. کارگاه آشنایی با نرم‌افزار AMOS
  19. کارگاه آشنایی با نرم‌افزار Smart PLS
  20. کارگاه آشنایی با نرم‌افزار کیفی Max QDA

راهنمایی پایان نامه

  1. دانشجو: حسین عبادی. عنوان پایان‌نامه: نقش راهبرآموزشی وتربیتی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان کلاس‌های چندپایه روستاهای شهرستان مراغه. علوم تربیتی – گرایش آموزش‌وپرورش ابتدایی. دانشگاه آزاد اسلامی.

28. دانشجو: سجاد نورانی احمدآباد. عنوان پایان‌نامه: رابطه مدیریت کلاس مبتنی بر یادگیری اجتماعی-هیجانی و سواد هیجانی با تأکید بر نقش میانجی تعامل معلم -فراگیر در میان دانش آموزان مقطع ابتدایی. علوم تربیتی – گرایش آموزش‌وپرورش ابتدایی. دانشگاه آزاد اسلامی.